Brev:
Lidt lun sødmælk som overgang i fravænning?
22. august 2014
Alder:
9 mdr.
Lidt lun sødmælk som overgang i fravænning?
Hej Helen.
Jeg læste lige et af dine andre breve, hvor forældre til en tolv måneders dreng spørger til flaske/mad osv - i forbindelse med fravænning af flaske - og her svarer du at han til middagsluren kan få lidt lun mælk i en flaske.
Vores datter på ni måneder vågner - nogle gange kun en gang men de fleste nætter ca tre gange efter hun bliver puttet - og efterspørger amning.
Vi påtænker ligeså stille at trappe dette ned og har i håbet om hun sov mere igennem, haft givet hende godnatgrød (halvt hjemmelavet øllebrød, halvt banan most med modermælk og hun spiser med glæde en deciliter) en uge nu. Der er absolut ingen forskel i hverken søvnmønster eller opvågning.
Efter jeg læste dit førnævnte svar, tænkte jeg på, kan det lette overgangen til ingen babser om natten ;)) - hvis vi fx tilbyder hende lidt lun sødmælk i en flaske i stedet?
Så tænker jeg at man så senere kan komme køligt vand i og derfra stoppe helt?
Hun har ikke fået tilbudt sødmælk før, så derfor tænker jeg at det måske kunne være en ide at hun fik noget nyt og forhåbentligt spændende i stedet for bare vand?
Tak :)